Gb-foreningen

- en forening for alle med en fedmeoperation, pårørende og andre interesserede

Gb-foreningen er stiftet den 27. maj 2006 i Vejle, hvor godt 60 personer var mødt frem for at etablere og stifte patientforeningen.

Gb-foreningen er samlingssted for alle, som ahr fået en fedmeoperation samt pårørende jf. formålet:

Foreningens formål er at tilbyde alle, der har fået foretaget eller overvejer en operation for svær overvægt og de der har fået foretaget hud reduktioner eller overvejer det i forbindelse med GB operation, samt pårørende mulighed for at skaffe sig indsigt og viden om de forskellige muligheder, samt støtte de personer der skal gennem forløbet hos det offentlige og det private system i Danmark. Foreningen skal samtidig arbejde for at ændre de politiske holdninger til fedme og overvægt i Danmark, samt kunne være en aktiv deltager for at ændre de danske fødevarepolitiske holdninger i fremtiden, så antallet af fedme/svær overvægt i Danmark kan nedbringes.

Udviklingen på området har gjort, at de primære områder med støtte, information og deltagelse i den offentlige debat har ændret sig med ændringerne i forudsætningerne for at få en fedmeoperation.

Samtidig er der kommet stort fokus på de komplikationer, som flere af de opererede har pådraget sig, ligesom der er en stor gruppe af pårørende, der kun i begrænset omfang har været inddraget i foreningens virke.

Gb-foreningens nye bestyrelse vil gerne være med til at gøre Gb-foreningen til alle fedmeoperedes og pårørendes naturlige samlingssted med information, aktiviteter af både faglig og social karakter.

SAMMEN ER VI STÆRKERE OG KAN LØFTE MERE I FLOK!

Formænd gennem tiderne

Gb-foreningens formænd gennem tiderne ses herunder:

2017- Jørgen Toft Nørgaard Aalborg
2017 Birthe Dahlgaard Andersen Fredericia